Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Műszerpúp

2007.10.26. 21:03 macracanta

Az elmúlt 3 nap délutánjain kb 12 órában újabb szakmát mekkelekeltünk, a karosszéria lakatosét. Némi lemezből és laposvasból főleg a Könyv utasításait követve csinálunk valamit nagy kínszenvedéssel, ami az utolsó tíz percben derült ki, hogy nem is annyira jó.

Lelkes blogolvasonktól Szatyitól csinált nekünk egy CAD rajzot a gépezetről. Ebből metszeteket gyártott, amit 1:1-ben kinyomtatva meg is kaptuk a szükséges sablonokat. Bútorlapból kivágva elkezdtük ráhajtani a laposvasat... 20*3 volt a legkisebb a vasboltban, kissé nehéz volt ráhajlítgatni. Aztán kivágtuk a formát 1mm-es lemezből és összehegesztettük a laposvassal. Ivvel 1,6 pálcával 30A-rel is könnyen ementálivá lehet varázsolni az 1-es lemezt... Szóval szenvedés volt. A vezető felőli metszetbe nem kéne lemez, de nagyon nyeklett a vas magában, ezért raktuk bele, majd kivágjuk a felesleget.

(Háttérben pompás Toycibusz, mielött belekezdtem ebbe az állatságba, túrabusszá való pimpelésén munkálkodtam sokat.)  Eztán kivágtunk egy jó nagy darabot az egész palástjának és szépen jó sokat erőlködve, anyázva rápasszintottuk. Ekkor rájöttünk, hogy ez egy külön szakma és anyáztunk még egy kicsit, szorítókkal próbáltuk jobb belátásra bírni a lemezt. A hegesztés hol salakzárványos lett, hol kilyukadt a lemez(tudom CO kéne). Érdekes módon nem az íves oldalsó részeknél, hanem pont középen a szinte teljesen lapos részen keletkezett egy tenyérnyi behuppanás, amit már csak a glett fog tudni eltüntetni.

Még a szélei nincsenek legvágva. Azonban összességében meg vagyunk elégedve a munkánkkal csak kicsit sokáig tartott. A bukócsővel együtt már kezd körvonalazódni az autó valódi formája.

A méretekről (magasság): A CAD rajzon a vezető felőli oldalon a legmagasabb pont 26 centi körüli. Kicsit alacsonynak tünt, hogy kényelemesen elférjen alatta minden beletoldottunk, így lett 28cm. Aztán persze már mikror minden kész volt beleültem kipróbálni, hogy esik benne a kilátás. A váz fölött 5 centivel volt a hátsóm és olyan érzés volt kilátni, mint 10 évesen, mikor először ülhettem előre. Szinte rámomlott az egész. Kb a kulcscsontomig ért a teteje. kis túlzással kb ilyen:

Aztán persze rájöttem, hogy az orrpúp alsó keretét, 2,5 centi nem számoltuk bele. Így a púp felső pontja már kb. 31 centire van a váz felső síkjától. omg . Ha 10 centire növelem az "ülés" magasságát akkor már egészen türhető lesz a kilátás, csak akkor a bukócsőhöz van közel a burám...és hogy fog kilátni a 170 centis csajom ???

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr91209200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása