Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Hátsó futómű #1

2007.06.28. 21:05 macracanta

Egyre több jel utal arra, hogy valami autószerüt tákolunk a sufniban :))). A hátsó futómű egyik fele (az is csak úgy ahogy) össze lett állítva, hogy lássuk má' mi lesz az eredménye ennek a sok őrült flexelésnek. Ehun vannak a futómű fő alkatrészei: lengőkarok a hegesztő sablonnal, sonkák, amik a dobot tartják, csőmaradvány, ami a sonkát fogja össze a többi izével...

Hogy is néz ki összeállítva ? elég súlyos látvány, ilyet a Scrapyard challange Discovery műsorban látni, de, a hozzáértő szem rögtön észreveszi: igen, ez még autó is lehet...ha nem cseszik el még jobban...

Kicsit csálé, mert nem volt már időnk a másik oldalt alá pakolni, de a lényeg látszik.

A méretekről: a kerék 28 cm-t kiáll a vázból. Ez elég soknak tünik, főleg, hogy Seven hátsója nem mutat igazán jól (a többi részéhez képest), szélesen pedig főleg. De a féltengely kurtítást nem fogjuk bevállalni.

A lengőkarok brekettjeit középre tettük fel, úgy számoltam, hogy lesz 3mm hely a váz és a lengőkar között, de nem volt... :(

A lengéscsillapító (továbbiákban: lengi) a locost-os srácoktól van kölcsönbe. 32 cm a terheletlen hossza. Ez azt jelenti, hogy nem kerülhet a lengőkarokat a futóműben tartó izé fölé, ahogy a DeDion rajz mutatja, hanem a felső lengőkar csavarjára fog csatlakozni. Igy néhány centivel beljebb kerül. Az 58cm átmérőjű kerékkel jelen összeállítás szerint (terheletlenül !) 15 cm a váz hasmagassága.

 

 

A lengi egy java350 hátsó telója. A rugó ki lett cserélve egy cég által egyedileg legyártott darabra, a Könyvben szerepel, hogy x cm/kg legyen a rugóerő. És az egész meglepően olcsó, azt hiszem 15 k alatt marad /darab kompletten. Ezzel csak az a baj, hogy abban a motorban ezek a telók párban vannak, így elvileg fele terhelésre tervezték a szerkezetét. Valamint, még soha nem lettek élesben kipróbálva, ellentétben egy kitcarklubbtag már menetkész autójában levő Suzuki gs500 telókkal. Ezeknek viszont az áruk lehet piszok magas. Ami nagyon lényeges, állítható telót kell használni, ezzel kiküszöbölhető egy kicsit, ha elnéztünk valamit a futómű geometria terén... Mondjuk azt már nem, hogy ha lábára állítjuk az autót a váz koppan a padlón... :)

 

 

 

3 komment

Címkék: futómű

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr65107997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roberto 2007.07.04. 11:08:19

Szia,
Lenne 2 kérdésem:
Milyen szilenteket fogsz használni(elől-hátul)?
Nemtudod véletlen mekkora volt a furat amit föl kellett dörzsárazni az alsó gömbtámasz miatt?
THX

macracanta 2007.07.04. 21:18:37

A szilentek a locost.hu-s srácok útmutatása szerinti pözs 205 elsó lengőkar izéke, majd megkeresem a
kódját. Illesztése postolva.

Nem tudom mekkora volt... úgy is kitágítottuk :) Amúgy a másik még eredeti, ha szeretnéd lemérem.

Roberto 2007.07.04. 23:04:00

Örülnék ha megmérnéd. mert a taunus gömbtámasz 5e Ft ahogy néztem, az opelemé pedig 3e:) Szóval ha méretileg jó akkor a locost megoldást alkalmaznám.A lengőkart az opelére alakítanám.
süti beállítások módosítása