Korábban úgy gondoltam a kormányműről csak egy rövidke post lesz,de úgy tünik inkább teleregénybe fordul át a dolog.
Jelenlegi ismereteink szerint a következő nálunk futó autók kormányműve (továbbiakban: kormi) jöhet szóba, vagyis elölkormányozósak:
- ford sierra (vsz túl széles)
- volvo 340 (?)
- Polski 126 (?) vízhűtésés példány
- BMW E30
A BMW-t ma vateráztam el 6500Ft, csuklóval. Ime itt látható, hogy fog elhelyezkedni a vázban.
ÖÖÖÖÖÖÖööööö, igen eléggé nincs középen. kb 3,5cmt balra húz. Ügyeskedéssel talán le lehet csökkenteni 2-re. Elég ideges vagyok... Szakértőknek mondom: a problémás vázelem az FU, vagyis az E elem szélessége. A +442-es tervben ez 42mm kisebb a könyvhöz képest. Vagyis a középvonaltól 21. Hát ez pont az a két centi, ami a hiányzik. Elvileg meg lehet azt csinálni, hogy a kormi legvégét, ami a gömbcsulkóban végződik (és úgy is kicserélném a sierráméra, mert akkor passzolnak a gömbcsuklók) asszimatrikusra csinálom. Persze akkor fordulókör más lesz jobbra és balra. Pontosabb mérések után majd kiszámolom, hogy ez fokban mit jelent. Saccszámokkal az jön ki hogy 1/3-ával csökkent fokban a kitéríthetőség. ááááááááááááááááá
Most már melléállíthattam a kereket. A kerék kilógása 8 centivel kisebb mint hátul, szóval 16-tal kisebb a nyomtáv. Ehhez kb. 5 centivel kell hosszabb lengőkarokat gyártanom.
Szóval kedves locostolók: érdemes összeszedni előre az alkatrészeket, lemérni aztán kitalálni milyen váz kell...