Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Költségek

2008.12.01. 09:31 macracanta

Többen érdeklődtek az anyagiak felől. Akik életük autóját akarják elkészíteni elsőre, inkább ugorjanak. Azokhoz szólok, akik elfogadható kölségek mellett, egyszerű megoldásokat használva akarnak egy türhető járgányt fabrikálni. Mindenkinek magának kell tudni, hogy mennyi időt és energiát tud rá szánni. Pl egy merev tengelyes megoldás megvan 3 délután alatt, egy függetlenhez kell 3 hét.

Locostolni széles határok közt lehet. A felső határ a kit vásárlás, ugye. Az alsót a sásdi Zoli valósította meg, ahogy az látható a kitcar.hu-n. A 2-300k-ba került gép most 1.2M-ért figyel egy kereskedésben. A mester egy szétbontott ladából még a lemezeket (!) is felhasználva kalapálta ki az összes karosszéria elemet, az orrt is beleértve. Egy ilyen fazont Angliában istenként tisztelnének, az anyagi megbecsülésről nem beszélve.

A donor: legegyszerűbb és a legolcsóbb venni egy komlett autót és elbontani. Hogy milyet? hát legyen olcsó(régi) és hátsókerekes. A szabályok miatt magyar rendszámost nem egyszerű kivonni a forgalomból, állopást bejelenteni rizikós a motorszám miatt stb. A legjobb megoldás elmenni osztrákiába, és a kertek alatt hazaosonni a géppel. Nagyon olcsót azért sem érdemes venni, mert nekünk pl a hátsó fékdobot 1 az 1-ben el kell dobni, annyira megette a rozsda.  és a kopó alkatrészek cseréje is sanszos. A mai eszemmel 1.6-os fordot vennék, mert a nagy motorral sok a macera, vagy ha sok pénzem lenne, valamit amiben V6-van. Az nagyon szuperül elférne a vázban. Persze a donorral sok meló és dzsuva van, de akkor is megéri, főleg, hogy sok kacatot el lehet vaterázni.

A költségek elsősorban az igényességel nőnek meg hatványozottan. A vasanyag megvan 100k-ból simán és úgy érzed, hogy jó az ár/értek arány hiszen ebből megvan a komlett guruló váz és a burkolat, de egy igényes felniszett is kb itt kezdődik. A belső kárpit is lehet bőrből vagy 600Ft/m2-es padlószőnyegből...ugye. Szerencsére a műanyag elemek: orr, sárvédők, amik első blikkre nagy fejtörést okozhatnak,  egy ügyeskezű magyar koppintó segítségével korrekt áron megúszhatóak. Szerintem csóválja a fejét a mester, évekig nem kellett senkinek ilyen cucc, most idén már 3-an boltoltunk tőle...

Érdemes elgondolkozni azon, hogy mikor az utcai autód rohad, letúrod flexxel és kensz rá rá egy kis hammeritét, akkor majd költesz-e egy igényes fényezésre a seveneden?

Szóval a kezdeti 400k-s saccolásomat 5-700k-ra kell, hogy módosítsam egy igényes autó esetén. Az igényesség alatt nem azt értem, hogy milyen über cuccok és megoldások vannak az autón, hanem azok milyen odafigyeléssel és gondossággal készültek. Tehát marha jó, ha négydugattyús fékek vannak fenn, de ha a csövek gyorskötözővel vannak rögzítve...? (Ezt az összeget 2-3 évre elosztva kell érteni természetesen)

Azon is érdemes elgondolkozni, hogy mire fogod használni. A P-s rendszám elég drága lehet, feltéve, hogy el tudod intézni egyáltalán. Ha nem, akkor kell egy tréler futó (ami ugye jó tüzifát szállítani is) és egy olyan autó amin 1,5 tonnás vonóhorog van. Egy szombati nap egy pályán üzemanyag, beugró stb. kb annyi, hogy 1 hétig vidámparkozhatsz a gyerköccel...

Én az autóépítgetős filmeken indultam be, egy brutál hotrodot építeni sosem lesz pénzem, de egy seven is elég állat autó nekem és igazán élveztem az építést. Egy csomó érdekes dolgot megtanultam (pl ne flexelj rövidnadrágban félmeztelenül), és megismertem jó néhány szimpatikus embert. Ha még mindíg a panelben laknánk kettesben a 3. emeleten, minden idegszálammal erre tudnák koncentrálni. De a fiam érkezése, egy új ház és kert (nekünk új) keresztülhúzta a számításaim. Szóval ha biztosan be akarod fejezni a gépet, húzz gumit és ne akarj elkötözni...

  A múlt héten járt nálam tetanusz a fórumról, eldumálgattunk 1 órát és újra viszketni kezdett a tenyerem...lehet, hogy lesz idén még építős post???

 

 

 

3 komment

Címkék: autóépítés s7

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr24797398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.12.29. 00:35:03

"Szóval ha biztosan be akarod fejezni a gépet, húzz gumit és ne akarj elkötözni..."

Na itt leborultam a székről. :D

Egyébként ez az összeg, tekintve, hogy eléggé egyedi az autó, nem tűnik olyan vészesnek. Persze ebbe nincsen beleszámolva a sok-sok óra, amit a garázsban, flex-szel a kezedben töltesz, ahelyett, hogy anyával lennél fenn, gumit húzva...

Egyébként én nagyon Fordos vagyok, tehát ilyen szív beépítésén gondolkodnék alapból, de szerintem egy ilyen pici és könnyű kasztniba, akár az 1.4 75 ló, vagy 1.6 90 ló (Escort motorok) is elegendő lenne - nem lesz rakéta, de az autózás élményét tökéletesen tudja biztosítani. Ráadásul a büdös életben nem lenne velük probléma, annyira egyszerű-szétgyilkolhatatlan vasak ezek.

Nigazsiga 2010.05.28. 15:47:40

Én a nagyobb motor híve vagyok a Seven 7 terén. Ha már építünk, akkor az legyen adrenalinbomba. Arról nem is beszélve, hogy egy nagyobb motort, kevésbé kell terhelni, illettve alapból kopásálóbb is. Én most fogok bele egy építésbe, a donor egy 2.0 16V Zetec motoros Mondeo, megtoldva egy Sierra váltóval és diffivel. Várom a véleményeket. A motor már megvan. Szeretnék mindent én csinálni, tipikus Locostosan. Áldás, békesség mindenkinek! :)

Hajnal Laci 2011.03.19. 15:24:31

@Johnny336:
Üdv.
Nekem sikerült megépíteni és forgalomba hejezni álmaim autóját,igaz nem seven,hanem terepjáró,off-roader hobby autó.
Pusztán kettő konpromisszummal:-"Csak"kétszemélyes lehetett és piros rendszámos,un.lassú jármű minősítést kaphatott.
Valóban nem olcsó,három évvel ezelőtt állt meg szóröstül-bőröstül 1,7 millába másfél évi munkámba,de a filing mindenért kárpótolt.
Amennyiben tudok segíteni tanáccsal vagy kapcsolatokkal,mérnökkel írjatok bátran szívesen megosztom veletek tapasztalataimat,hisz itt a jó idő,lehet hasítani a levegőt!

Üdv.Hajnal Laci

hajnaltransz@freemail.hu
süti beállítások módosítása