Többen érdeklődtek az anyagiak felől. Akik életük autóját akarják elkészíteni elsőre, inkább ugorjanak. Azokhoz szólok, akik elfogadható kölségek mellett, egyszerű megoldásokat használva akarnak egy türhető járgányt fabrikálni. Mindenkinek magának kell tudni, hogy mennyi időt és energiát tud rá szánni. Pl egy merev tengelyes megoldás megvan 3 délután alatt, egy függetlenhez kell 3 hét.
Locostolni széles határok közt lehet. A felső határ a kit vásárlás, ugye. Az alsót a sásdi Zoli valósította meg, ahogy az látható a kitcar.hu-n. A 2-300k-ba került gép most 1.2M-ért figyel egy kereskedésben. A mester egy szétbontott ladából még a lemezeket (!) is felhasználva kalapálta ki az összes karosszéria elemet, az orrt is beleértve. Egy ilyen fazont Angliában istenként tisztelnének, az anyagi megbecsülésről nem beszélve.
A donor: legegyszerűbb és a legolcsóbb venni egy komlett autót és elbontani. Hogy milyet? hát legyen olcsó(régi) és hátsókerekes. A szabályok miatt magyar rendszámost nem egyszerű kivonni a forgalomból, állopást bejelenteni rizikós a motorszám miatt stb. A legjobb megoldás elmenni osztrákiába, és a kertek alatt hazaosonni a géppel. Nagyon olcsót azért sem érdemes venni, mert nekünk pl a hátsó fékdobot 1 az 1-ben el kell dobni, annyira megette a rozsda. és a kopó alkatrészek cseréje is sanszos. A mai eszemmel 1.6-os fordot vennék, mert a nagy motorral sok a macera, vagy ha sok pénzem lenne, valamit amiben V6-van. Az nagyon szuperül elférne a vázban. Persze a donorral sok meló és dzsuva van, de akkor is megéri, főleg, hogy sok kacatot el lehet vaterázni.
A költségek elsősorban az igényességel nőnek meg hatványozottan. A vasanyag megvan 100k-ból simán és úgy érzed, hogy jó az ár/értek arány hiszen ebből megvan a komlett guruló váz és a burkolat, de egy igényes felniszett is kb itt kezdődik. A belső kárpit is lehet bőrből vagy 600Ft/m2-es padlószőnyegből...ugye. Szerencsére a műanyag elemek: orr, sárvédők, amik első blikkre nagy fejtörést okozhatnak, egy ügyeskezű magyar koppintó segítségével korrekt áron megúszhatóak. Szerintem csóválja a fejét a mester, évekig nem kellett senkinek ilyen cucc, most idén már 3-an boltoltunk tőle...
Érdemes elgondolkozni azon, hogy mikor az utcai autód rohad, letúrod flexxel és kensz rá rá egy kis hammeritét, akkor majd költesz-e egy igényes fényezésre a seveneden?
Szóval a kezdeti 400k-s saccolásomat 5-700k-ra kell, hogy módosítsam egy igényes autó esetén. Az igényesség alatt nem azt értem, hogy milyen über cuccok és megoldások vannak az autón, hanem azok milyen odafigyeléssel és gondossággal készültek. Tehát marha jó, ha négydugattyús fékek vannak fenn, de ha a csövek gyorskötözővel vannak rögzítve...? (Ezt az összeget 2-3 évre elosztva kell érteni természetesen)
Azon is érdemes elgondolkozni, hogy mire fogod használni. A P-s rendszám elég drága lehet, feltéve, hogy el tudod intézni egyáltalán. Ha nem, akkor kell egy tréler futó (ami ugye jó tüzifát szállítani is) és egy olyan autó amin 1,5 tonnás vonóhorog van. Egy szombati nap egy pályán üzemanyag, beugró stb. kb annyi, hogy 1 hétig vidámparkozhatsz a gyerköccel...
Én az autóépítgetős filmeken indultam be, egy brutál hotrodot építeni sosem lesz pénzem, de egy seven is elég állat autó nekem és igazán élveztem az építést. Egy csomó érdekes dolgot megtanultam (pl ne flexelj rövidnadrágban félmeztelenül), és megismertem jó néhány szimpatikus embert. Ha még mindíg a panelben laknánk kettesben a 3. emeleten, minden idegszálammal erre tudnák koncentrálni. De a fiam érkezése, egy új ház és kert (nekünk új) keresztülhúzta a számításaim. Szóval ha biztosan be akarod fejezni a gépet, húzz gumit és ne akarj elkötözni...
A múlt héten járt nálam tetanusz a fórumról, eldumálgattunk 1 órát és újra viszketni kezdett a tenyerem...lehet, hogy lesz idén még építős post???