Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Csemperagasztó autóhoz???

2007.09.30. 16:27 macracanta

Ha egy autókhoz kicsit is értő ember meglátja a  Mi kell egy rendes Locosthoz című listában a csemperagasztót és a hungarocelt, biztos hogy heves fejcsóválásba kezd. Újabb ékes bizonyítéka, hogy nem vagyunk normálisak. Az a terv, hogy far és oldalelemeknél a vázban levő lyukakat hungival lezárjuk a réseket csemperagasztóval kitömjük és ráműanyagozunk. Aztán amit kapunk rögtön a késztermék. Randa lesz, mert látszanak benne az ecsethúzások, be majd kicsiszoljuk. A kitöltés már kész is, a legnagyobb gondot az orr rész behajlása okozta. (Megjegyzem, okosabb lett volna ezt a műveletet a brekik felhegesztése elött elvégezni) Most megy az agyalás mivel burkoljuk el, hogy a műgyanta ne tapadjon hozzá/marja szét. Celofán, alufólia ?

Jártam, kb 5 fórumon, mindenki mást magyaráz. Klassz lenne, ha valaki TÉNYLEG hozzáértő segítene pontosan mit mivel hogyan, esetleg tetlegesen is. Cserealapnak egy jó kis csapatást tudok felajánlani a Tököli reptéren. Majd... Ha kész lesz... Egyszer. 1-2 év(tized).samfu

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr26181503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szatyi 2007.10.01. 12:31:45

Na, figyeljél csak, töki! A csemperagasztó helyett nem vón jobb a sziló? Álltában jó a csemperagasztó is, csak ha egyszer ez az izé elindul, akkor kihullik a rezgéstől. Amúgy állat, hogy az új házépítési normáknak is meg fog felelni az autótok hőszigetelése. Tesztek bele termoplán ügveget is? Viszont a motortérbe a Hungarocel magába nem az igazi, nem bírja a meleget. Vagy kikapirgáljátok, ha kész a műanyag, vagy szigeteltek még egy rétegben valami alumínium hőtükrös izével. Viszont ez esetben az éjjeli bagoly röptéhez hasonlatosan halkan fogtok suhanni (ha, ha).
Nem tudom cél-e ez egy locostnál.

A gépháztető metszetei megvannak már?

A másik ami igazán fontos volna, az az, hogy a tervek szerint az oldalelemen a ferde tartónál (TR jelű) megtörik a burkolat, és az alja felé szűkül. Azzal mi lesz?

FFU 2007.10.01. 17:19:39

Üdv,

ez a hungarocel-es dolog nem igazán nyerö ötlet. (Bár én sem vagyok egy nagymenö gyantázó...)

Ami a gond lesz, az az, hogy nem tudtok nyomást gyakorolni a felületre. A dolog úgy müködik, hogy az ember felkeni az elsö réteg gyantát, aztán abba szépen belepréseli az üvegpaplant - hengerrel, vagy beleütögeti ecsettel. Ezt muszáj megcsinálni, ellenkezö esetben a paplan egyenetlen tömörsége miatt lesznek részek, ahol átitadódik, és lesznek, ahol nem. Aztán ott vannak még a légbuborékok, ami csúnya is, de nagyobb baj a hötágulásuk... a buborékok \"kinyomják\" magukat, kipattogzanak. Amúgy is kell a hengerelés, mert ellenekző esetben nagyon vastag, de nagyon gyenge dolog lesz a nóta vége. A cucc ugyanis nem a sok gyantától, hanem a megfelelően átitatódott üvegpaplantól lesz erős. Ellenkező esetben... hát...

Gond lesz a gyanta aláteritése is. A celofánt úgy eszi a gyanta, mint ahogy a hungarocelt enné. Az alufólia jó - de majd meglátjátok, a fólián úgy csuszkál majd a gyantás üvegpaplan, hogy csak na... ez akkor megy majd az agyatokra amikor a második paplanozás jön sorra.

Oldalt miért nem szegecselt aluminium-lemezekben gondolkodtok? Merevít is, valamicskét véd is. Az orrkup az persze más... Amúgy a gyanta és az üvegpplan meg a szükséges aceton ára sztem kb. úgy ott tart, mint az alulemezeké. A MÉH-ekben néha egész jó alulemez-darabokat lehet találni.

Mindenesetre szépen haladtok, ahogy elnézem, tavasszal már ott lesztek a következő találkozón?

Üdv, FFU

stp 2007.10.01. 19:18:56

Laikus vagyok, de ezt a hungarocell dolgot én sem értem. A csemperagasztó szerintem túl merev, rideg anyag, nem fogja bírni a rezonanciát, a hungarocell pedig a meleget.
Eddig akárhány locost-építő oldalt láttam, mindenhol szegecselt aluminiumlemezekkel borították...
Egyébként nagyon tetszik amit csináltok, csak így tovább!!! :)

macracanta 2007.10.01. 20:22:42

Ez a cucc természetesen nem marad benne. Ha leválasztottuk róla a müát, kalapáccsal nekiesünk és kuka. Ma egy barátunk patentül elsimította a felületét, ami ugye később a belseje lesz a kész darabnak, de azért nézzek ki normlisan.A megkötött csemperagacs könnyen lejön a fémről, úgyis végigsziszoljuk az egészet. látszik, hogy a doktor úr csinált már ilyet. én is aggódok a benyomódástól ecsetelés közben, de mivel elég kicsi darabok és jó passzentoson lettek beerőltetve, talán jó lesz. Az elszigetelés a nagy probléma. Csináltam pár próba darabot, azon fogok gyakorolni, mi tapad, hogyan. Most jutott eszembe a TESA szalag. Az papír alapú, le lehet áztani, ha beleragad és az elválasztó paszta is betapadhat rajta. A hátsó elem a gáz, mert az majdnem függőleges és lefolyhat róla a gyanta. egyetlen megoldás, hogy kihozzuk, orral lefelé felállítjuk a garázsfalhoz támasztva, melléállok Toycibusszal (3m magasan lesz a kérdéses rész,ugye) aztán hajrá :))) elég röhelyes látvány lesz... Sajna még mindíg nem tudom, hogy pontosan mit vegyek: milyen alapú gyanta stb. lehet hogy a boltosra fogom bízni magam.
Az alulemezzel a bajom: sérülékeny, nem lehet javítani, lefényezni sem egyszerű, ha elcseszed a hajlítást kuka, nincs hozzá hajlítóm, vágóm, nehéz home made szépen megcsinálni, nagyon nagy tábla kell, ha az egész oldalát egy darabból akarom megcsinálni.
Vaslemez is lehetne. Egyelten negatívum a súlya. Amúgy ha mást nem kéne műázni ezt választottam volna talán. A müázással a hátsó szándékom, hogy tojcikához szép elemeket gyártok a késöbbiekben, hogy rendes túrabusszá alakítsam végre.
Szatyi: a metszetek megvannak sirály. majd visszatuszkoljuk a motort, hogy megnézzük elférünk-e tutira. Az oldaláról teszek majd fel közeli képet.
FFU:a novemberemet el fogja vinni az új lakhely átalakítása, februárban pedig érkezik a csemetém. Szóval, hogy mikorra lesz belőle valami...???

stp 2007.10.02. 08:07:04

Akkor félreértettem. De:
Segédkeztem üvegszálas poliészter csónakok készítésénél. Az ott úgy megy, hogy elkészítik a forma negatívját, nálunk speciel lemezből volt, merevítőkkel. Ebbe leválasztó anyagot kennek, hogy ne ragadjon hozzá a műanyag. Erre kenik rá a "gélt" (ha jól emlékszem így hívják, ez egy sűrűbb fajta poliészter, de lehet, hogy tévedek), ha színezik a műanyagot, a színezőanyag ebbe kerül. Erre teszik az üvegpaplant, amibe "beütik" a poliésztert. Mi ecsettel csináltuk. Nagyon oda kell figyelni a légbuborékokra. Üvegpaplanból több réteg is kell, attól függően, hogy milyen merevnek kell lennie. Az utolsó réteg egy üvegszövet, ennek finom a felülete. Azt a célt szolgálja, hogy ha mezitláb belépsz a csónakba, ne szúrjon meg az üvegpaplanból kiálló üvegszál + merevít. Ezután kerülnek a csónak belsejébe a merevítők.

Tehát:
1. A poliészter csak összefogja az üvegpaplant, a tartást ez utóbbi adja, a gyanta önmagában törékeny.
2. Ha jól értettem, akkor ti pont fordítva akarjátok, azaz nem negatív forma lesz, hanem pozitív, maga a váz. Ezzel az lesz a baj, hogy kívülről a felület sose lesz egyenletes. A csónakoknál a forma felületétől lesz sima, de még így is előfordulhat, hogy glettelni kell.

Ha egyszer nekifogok az építésnek valószínűleg acél/alulemezzel fogom borítani az oldalát. Ha ragaszkodsz a műanyaghoz, és nem akarsz formát készíteni hozzá, lehet, hogy érdemes elgondolkodni rajta, hogy panelként üvágszálas műanyag lemezt gyárts, ehhez formának megteszi egy darab acéllemez is, tudod hajlítani is annak megfelelően, hogy mennyire kell, hogy íves legyen.
És ezeket szépen fel lehet szegecselni a helyére.
Szerintem csak súlycsökkentés szempontjából lehet létjogosultsága (bár nem tudom mennyivel könnyebb egy ilyen üvegszálas lemez az alumíniumtól), nem biztos, hogy megéri a vesződést, plusz nem olcsó.

szatyi 2007.10.02. 09:29:00

A síklemez előregyártás ötlete szerintem se hülyeség, ha nem akarjátok átszegecselni, lehet rá kis alufüleket műanyagozni belülről, amikor már feltettétek a helyére. Egy réteg gyantával ráragasztjátok, aztán kis darab üvegszövettel meg gyantával rádolgoztok az alufül felületre felfekvő részére. A zsanérokat meg a zárakat is így teszik fel a műanyag karosszériaelemekre. De ezt FFU tuti, hogy jobban tudja.

Gépháztetőhöz meg hátső elemhez lehet azt, hogy előregyártottok egy gyenge, egy- esetleg kétrétegű műa. lemezt aztán ráhajlítjátok, amikor meg fel van téve asztalosszorítóval vagy egy pár csavarral, a helyén felrakjátok a hiányzó rétegeket. Ez saját ötlet. Az meg volt már, hogy nem volt jó. Én azért megkérdezném az egészről Tittadilit a fórumon. Ő kéne, hogy megmondja a tutit.

Egyébként szerintem is alulemez.

Roberto 2007.10.02. 20:06:41

Üdv,
Hát komoly dologba vágtátok a fejszét műanyagozást illetőleg:) Nem bántásból de ekkora felületeket nincs az a kezdő aki elsőre megcsinálja szépre. Próbaképpen elkezdtem javítani üvegszövettel lökhárítót meg néhány szerszám házát és elkeseredtem kurvára nem úgy megy ahogy kinéz:( ragad mindenhez, vagy túlitatod vagy nem ázik át telljesen, szóval valamin próbáljátok ki és meglátjátok hogy a hungarocel így sablonnak gyenge ha normális erős felületet akartok.
Alu vs. Vaslemez téma. kiszámoltam sacc 27Kg-al nehezebb ha vasat használsz, de majd 1/3-al olcsóbb nembeszélve a merevségről és sokkal könnyebb vele dolgozni. A vas fényezése is töredéke a az aluénak és szebb a fényezett felülete mint üvegszálnak. Sajna én még igazán szép üvegszál festést nem láttam kell rá egy mázsa gitt ami megreped a rezonanciától.
Nekem csak az orr lesz műanyag meg max a mocitető.
Azért sok szerencsét hozzá, remélem sikerül összehozni a dolgot .
Üdv
Ja, ma kész lette a Dedion, holnp már csak készre kell hegeszteni, holnapután négykeréken a vas:)

FFU 2007.10.03. 10:39:47

Üdv,

bocs', hogy megint hozzászólok. Két dolog...

- ahogy elnézem a hajlásokat, valóban érdemes lenne megfontolni, hogy elöre legyártjátok az üvegszállalerősített lemezeket. Nem fémen kell az ilyet csinálni, hanem siküvegen. Arra nem ragad fel a gyanta, nem kell formaleválasztó és lehet használni a hengert is (ha az üveglap rendesen alá van támasztva pl. valami pokróccal stb.) , amivel bele lehet 'ütni' a paplant a gyantába és ki lehet préselni a légbuborékokat,

- a másik. Mindenféle vastagságban lehet venni hegeszthető alulemezek. Ezek keményebbek, mnt a 'normál' aluminium, kevéssé karcolódnak, könyebb fűrészelni, fúrni stb. Alapból egész szép a felületük. Polirozni is nagyon könnyü, igaz a polirozást idöröl idöre ismételni kell. Ha nem akar az ember a polirozással veszkodni, akkor ott a porszórás. Én használtam, meg most is használok hegeszthető alu-lemezeket és (valaki egyszer elmagyarázta, de már nem) a galvanikus korrózió miatt az alulemezeket porszórattam is. (Állítólag negyon nem jó, ha az alu-lemez közvetlenül érintkezik a vas zártszelvénnyel, mert az eltérő nem tudom micsoda miatt a levegő páratartalmától is gyorsamm lesz a korrózió?) A porszórás során a festéket rá is égetik az anyagra, nagyon birja a strapát, pl. a kavicsfelverődést. Ez esetben festett az alu cucc. GYakorlatilag bármilyen szinben lehet porszóratni, é az ára sem vészes.

Sajnos egyik megoldás se olcsó (müanyag vagy alu) - de hát ez a ti döntésetek lesz.

Egyetértek az elöttem szólókkal - mindenképpen próbáljátok ki kis felületen a gyantázást, mert azért azt is meg kell tanulni - késöbb persze az ember rájön, hogy egyáltaln nem nehéz - viszont nagyon büdös, és nagyon mérgező, kell gázálarc is, és nem mindig lehet gyantával dolgozni - pl. hidegben, vagy ha magas a levegő páratartalma.

A pozitiv formára felvitt megoldás nagyon sok plusz-munkát ad majd, mert a szükségképpen csúnya felülettel nagy küzdés lesz... de ettől szép a kit car-épités.

Üdv!

FFU 2007.10.03. 10:47:04

Bocs', még egy dolog - nincs gond a függöleges felület gyantázásával sem, mert normál idöben kb. 15-20 percetek van egy-egy keveréssel a gyantázásra. Ha a paplan átitatódik, a gyanta fefolyása nem gond (folyik persze valamennyi, de ez a lényeget nem befolyásolja).

Nagyobb gond lesz az, hogy a nagy felület miatt nagyon gyorsan kell dolgozni, mert gyorsan elkezd gélesedni a gyanta - és akkor már gáz van. Valamit persze lehet variálni a katalizátor-anyag mennyiségével, de vigyázni kell, mert ha nagyon kevés a katalizátor, akor semmit se ér az egész meló.

Üdv!

macracanta 2007.10.04. 15:05:45

:(((
teljes tanácstalanság....

stp 2007.10.04. 18:17:30

Szerintem érdemes lenne megnézned egy műanyagosnál hogy is megy ez, aztán döntenél róla, hogy megéri-e bajlódni vele.
Ahogy Roberto írta, az orrkúp kivételével minden szépen megoldható vas/alulemezzel. Ráadásul - mivel csővázas a gép - dolgozhatsz akár egészen vékony lemezzel is.
Mindenesetre a lényeg már megvan, a többi csak sallang, csak így tovább! :)

Tamás 2007.10.10. 15:42:05

Szia régóta foglalkozom én is egyedi autó építésének a gondolatával, próbálkoztam a műgyantázással is a hungarocell helyett ajánlom a táblás purhabot (stirofoam) ezt kevésbé marja a gyanta. Műgyanta kapható Bp-en a NOVIA kft-nél elég sok fajta van segítenek a felhasználásban is.
HAJRÁ
süti beállítások módosítása