Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Haladunk

2007.09.17. 21:03 macracanta

ÖÖÖÖ, már vagy 3 hete nem postoltam, de ez nem azt jelenti, hogy nem csináltunk semmit. De amit csináltunk azt is a szokásosnál is lassabban... Kedvesemmel új telephely után rohangálunk, ahol lesz hely építeni, donort bontani :D, autót tesztelni, gyermeknek kézifékes fordulókat mutatni és csak úgy mellékesen lakni.

Őrvendetes, hogy elmúlt a kánikula és ismét lehet zárt ruházatban flexxelni, rövidnadrágban félmeztelenül kissé fájdalmas :). Mikor tegnap számadást végeztem az elvégzett/szükséges munkák terén, meglepődve tapasztaltam, hogy már nincs is olyan hervasztóan sok (sokk) hátra. Például a hátsó traktus teljesen kész, feldobtuk a bukócsövet. Sajnos a két felső hajlított ív nem tökéletesen egyforma, de a merevítők eléggé megtörik a képet, szóval nem túl feltűnő.

Marha magasnak tűnik, de mivel mindketten 190cm körül vagyunk muszály volt ekkora, különben semmit nem ér az egész. Az én fejem teteje így is kb a cső felénél van. Szóval ha rendeltetésszerűen használjuk a bukócsővet, akkor Winnetou az öve mellé tűzheti a skalpomat... :o.  Az arányok úgy néznek ki, hogy a váz legmagasabb pontja 65 magasan van, erre jön rá a bukó 53 cm-vel. Talán a 28-30cm magas műszerfal kitüremkedés kissé átalakítja az összhatást.

Továbbá elkészült a komplett kormányzás. Rögzítettük a kormányművet, pont fordítva (az orra felé emelkedően) kellett bepasszintani. Az alső kardáncsukló az műhöz tartozó, a felső a donoré. Így minden remekül illik egymáshoz, csak egy közdarab kellett a két rendszer közé.

Sajnos a hajtás a vázon kívülre esik, de még így is jobb, mintha pont az FU elemet célozta volna meg... A BMW csukló és a közdarab között van egy gumi, eredetileg gondolom rezgéselnyelésre. Próbáltuk bennthagyni, de így a karadán merev középső részének ad egy szép hasat, szóval kuka... Az is gáz, hogy faltól falig 5 egész tekerés, ami egy fürge autócskánál ökör sok... ez van.

Mint ahogy a képeken is látható megtaláltuk a főfékmunkahenger végleges helyét, sőt rájöttünk, hogyan csatlakoztatjuk a pedálhoz, szóval hurrá. Rásegítés nem lesz, nagy kérdés, hogy milyen lesz a fékhatás. Elvileg a fele akkora súly miatt, eredeti fékerővel hamar állóra fékeznénk a kerekeket (???).

Benyomorgattam pár merevítőt is előre, ami jól mutat, de szerelésnél rémesen útban lesz. Nem baj majd hívunk egy fogorvost rakja össze...

A legfőbb elénk tornyosuló problémánk jelenleg a lengéscsillapítók. Jó lenne legalább a hosszát lefixálni. Ha van valakinek más ötlete a korábban felvázolt megoldásokon kívül, locost formában persze, annak nagyon tudnék örűlni.

4 komment

Címkék: váz futómű

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr70168782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roberto 2007.09.18. 21:10:27

Hello,
Pénteken megérkeztek az elise lengéscsillapítók, szombaton pedig bekerültek. Így motor nélkül is elég jónak tünik nem túl kemény . Ha bekerül a motor valamennyit összeül, remélem nem túl sokat.
Árához(42e) képest szerintem tökéletesek. Az elsők(365mm) rövidebbek mint a hátsók(kb380mm)
Üdv

Peter 2007.09.19. 16:58:20

Üdv néked

Elöszőr is minden szakmai TISZTELETEM a tiéd, hogy BELEFOGTÁL.
Én is az elmult télen nézefgettem a Bloyd féle csapatot. néha csodálkozva a dolgaikon. De én is izlelgeztem az AUTÓÉPITÉS gondolatát immáron lassan 8 éve de a Köhém rendelet mindig elvette a kedvemet, a pénz is mindig másra kellett.
De BELEFOGNI kellene. Kezdésnek egy szöcskét gondoltam épiteni P126-ból.
Egyébként tetszik az irásod, én gépészmérnök vagyok, igaz vegyipari de gépész. És minden érdekel amibe benzint lehet önteni és gurul.

Péter

lakatools 2007.09.21. 12:45:43

Üdv.
Mini Moris-rol tudok.Menet vágással,egy két menetes határoló anyával a lengéscsillapitora rá lehet húzni a rugót az anyákat tetszés szerint lehet lekontrázni,így változtathato a rugó erősség és a rugó hossz.A lengi kinyitva 327mm,(felcsavarozási pontoknál)A rugó 9mm anyagbol van,külső átmérő 76mm a belső 58mm,erejéről nincs nfom.

macracanta 2007.09.25. 19:56:58

hm, nem is rossz... A bárdinál 6500 ami = a java350-ével, de ez azért nagyobb erőre van kitalálva. Rugót tudok hozzá gyártatni. keresek egy mini javítási könyvet, hogy is néz ki.
Köszi
süti beállítások módosítása