Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

CAD projekt

2007.06.07. 05:46 macracanta

Az Öcsém szorgos munkája által elkészült az első(?) hazai CAD váz (kezdemény). egy MAYA nevű progival készült, ami nem igazán alkalmas tervezésre, de ez volt ingyé. A dolgot arra szeretnénk terelni a késöbbiekben, hogy karosszériát húzzunk a váz köre. Ez már sokkal nehezebb, mert elég jó térlátást igényel, ami a jelek szerint nekünk nincs sok... A végcél az lenne, hogy egy CNC habvágó géppel kivágassunk formákat a műanyagozáshoz.  Ez elég jó kis csellendzs, lévén, hogy most csinálunk ilyesmit et först. Szóval nagyon jól jönne néhány hozzáértő kitcarbarát ember segítsége. Most leginkább valami komolyabb tervező szoftver kéne, mert most még nam tudjuk, hogy a Maya filét, egyáltalán tovább lehet-e konvertálni pl. CNC G kódjába vagy legalább DXF-be.

 

 

 

 

6 komment

Címkék: cad

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr4094158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szatyi 2007.06.07. 09:15:12

Itten vagyok, jelentkezem!
Pro Engineerben megoldható a dolog. A váz a McSorley oldalon fent van IGES-ben, ami egy eléggé elterjedt ipari csereformátum. Azzal tudnék mit kezdeni, viszont a +442-es modell, amit ti építettek nincs meg. A műanyag miatt ha jól értem csak orrkúpot meg sárvédőt kellene modellezni, a többi alkatrész az alumínium lemez.

FFU · http://www.kitcar.hu 2007.06.07. 13:14:05

Üdv!

A CAD-es rajz azért jó, mert a szabályok szerint kell kérni előzetes összeépitési engedélyt a közlekedési főfelügyelettől. (Már nem ez a neve.)

Az én Fury-mról is készült ilyen - fel is tettem az index kit car-os forumára.

A CAD-es program segitségével lehet méretezést számoltatni, meg terheléseket. Nem tudom, mi a neve annak a proginak, amivel a Fury rajzokat készítettét, de azza modeleztek törésteszteket is. (A Fury 3D-s rajzokat a kit car klub egyesület egyik tagja csinálta, aki egy járműgyűrtó cégnél dolgozik, és egyáltalán nem értek ehhez a dologhoz.)

De a lényeg - ha már dolgoztok vele, akkor meg kell csinálni rendesen, mert elöbb-utóbb (ha menni is akartok a géppel) valamit be kell adni a "hatóságoknak" is.

szatyi 2007.06.07. 16:59:12

Annyi előrelépés máris történt, hogy ma összefusiztam a váz modelljét ProE-ban. Az mégse grafikus progi. Ha valaki tudja, milyen terhelésekkel kell megcsinálni a merevségi szimulációt, még egyel előrébb vagyunk. További felhasználásra állok rendelkezésetekre.

Pali 2008.02.02. 18:25:57

Sziasztok!
Azért is írok, mert van egy Ford Sierra-m, amit átépítenék Lotus Seven Replica-nak, csak az a probléma, hogy a vázhoz nincsenek paramétereim.
Valaki nem tudna esetleg ilyenben segíteni?
Vannak vázrajzaim, csak nincsenek hozzá arányaim.

Pali 2008.02.02. 18:28:01

Ha valaki esetleg tudna ilyenben segíteni, megtenné azt nekem, hogy a kokenyp@gmail.com-ra íra e-mail-t?
Köszönettel: Pali

Töci 2008.03.18. 14:01:17

Hali sziasztok!
Szatyi ha elküldenéd a 442-es váz proe rajzait, vagy iges-ét azt nagyon megköszönném!

cimem: bkenez@freemail.hu

Üdv!
süti beállítások módosítása