Az elmúlt héten sok szálon dolgoztunk, ezért persze egyik sem lett készen 100%-osan. De mindenesetre biztató a haladás, a lelkesedés töretlen. JIhááá !!! Szép sorjában:
- Elkészültek a lengőkarok szemei. Colos csőből készült, esztergával ki lett szedve annyi a belejéből, hogy a szilent (pőzsó 205 valamije, kb. 700Ft) passzosan belemenjen. Ez a fajta szilent kívül is hordoz magán burkolatot, ezért lesz nagyobb az egész lengőkarszem átmérője, mint a Könyvben. A passzosság azért kell, mert a kar szemében nem fordulhat el a szilent külső háza. Sőt, mint a Locostos Endre felvilágosított a szilent a belső tengelyen (11mm-es csavar) sem forog(hat). Azt a 10-20 fokos mozgást, amit a lengőkar végez a guminak kell lemozogni. Rögtön jön a kérdés, hogy nem fordul el a tengelyen az egész ? Hát vsz-leg úgy, hogy a tengelyre rakott (szilent belső persely és a felfogató izé (továbbiakban: bütyök, vagy breket) közé) alátétekkel és a csavar húzásával meg lehet annyira szorítani a belső persely két oldalát, hogy nem mozdul el. Ha pedig a szemben fordulna el, hernyócsavarral rögzítjük. Ha kész lesz teszek fel fotót, úgy érthetőbb lesz. Készítettünk 2 stiftet. Ezeket hegesztősablonhoz szánjuk. Felhegesztjük (remélhetőleg) párhuzamos tengellyel őket valamire, ráhúzzuk a szemeket, bevágjuk a lengőkarokat és már mehet is a hátsó lengőkarok hegesztése :)))
- Legyártottunk majd 2 tucat brekettet (25db kell)(rohadt unalmas volt...). 40*40*3 zártszevénynek vágtuk le a tetejét és daraboltuk fel. Az eredeti 50*50-t túl szélesnek tartottam. Persze, igy megszünt a lehetőség, hogy a pontatlan felhegesztéseket alátétek variálásával korrigáljuk.
- A csonkaállvány (kerékagy) csatlakozó pontjain is megy az agyalás. A felső szembe esztergáltatunk egy betétet, mint azt egy kedves kolléga javasolta, és abba Tranzit kormányösszekötő gömbcsukló kerül. Az alsó szemmel teljes a tanácstalanság. A Tranzité nem jó, a legtöbb Ford alsó gömbcsuklója egyben van a lengőkarral, a többié meg nem menetes végű... :( Plíz help !!!
- 90%-os a pedálbox és a tűzfalak. Láttam olyat, hogy feldobták az eredeti sierra boxot, de szerintem az horror (ez meg lehet, hogy nem fog rendesen működni) Azért az önfeszítős kuplung hiányozni fog. Már csak a bovdenek rögzítését kell megoldani.
- Felraktuk a hűtőt. Egy zsiga hűtőre esett a választás. DE: kicsinek tünik az eredeti Sierrához képest, bár sokkal nagyobb nem is férne be. Az is igaz, hogy sokkal nagyobb lyukon keresztül fogja kapni a levegőt. Valamint, úgy tünik rézből van. Réz hütő és alu hengerfej lehet, hogy nem a legjobb párosítás...
- Sikerült bukócsövet hajlítatnom. Mivel a mesterek csőszerelők, nem egy OCC-s darab és a bénázásom miatt a közepébe bele kell toldani... Aztán, ha már ott voltam a popó felső ívét is megcsináltatam. Igy a patentívek többségét ki lehet kukázni... Amúgy a bukócső lesz az utolsó vas, ami felkerül a vázra, miután minden alsó hegesztés pl fenéklemez kész. Aprópó fenéklemez: mivel egy csomó mindenhez kellett 3-as lemez vettünk egy táblát <10000Ft :(((. Aztán rájöttünk, hogy kiadja a fenéklemezt is. Így a 2m2-es tábla 95%-a bekerül a vázba a 20kg-jával együtt... pedig már most olyan nehéz, hogy alíg bírjuk el ketten.