Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Sok történés ömlesztve

2007.06.18. 20:59 macracanta

Az elmúlt héten sok szálon dolgoztunk, ezért persze egyik sem lett készen 100%-osan. De mindenesetre biztató a haladás, a lelkesedés töretlen. JIhááá !!! Szép sorjában:

  • Elkészültek a lengőkarok szemei. Colos csőből készült,  esztergával ki lett szedve annyi a belejéből, hogy a szilent (pőzsó 205 valamije, kb. 700Ft) passzosan belemenjen. Ez a fajta szilent kívül is hordoz magán burkolatot, ezért lesz nagyobb az egész lengőkarszem átmérője, mint a Könyvben. A passzosság azért kell, mert a kar szemében nem fordulhat el a szilent külső háza. Sőt, mint a Locostos Endre felvilágosított a szilent a belső tengelyen (11mm-es csavar) sem forog(hat). Azt a 10-20 fokos mozgást, amit a lengőkar végez a guminak kell lemozogni. Rögtön jön a kérdés, hogy nem fordul el a tengelyen az egész ? Hát vsz-leg úgy, hogy a tengelyre rakott (szilent belső persely és a felfogató izé (továbbiakban: bütyök, vagy breket) közé) alátétekkel és a csavar húzásával meg lehet annyira szorítani a belső persely két oldalát, hogy nem mozdul el. Ha pedig a szemben fordulna el, hernyócsavarral rögzítjük. Ha kész lesz teszek fel fotót, úgy érthetőbb lesz. Készítettünk 2 stiftet. Ezeket hegesztősablonhoz szánjuk. Felhegesztjük (remélhetőleg) párhuzamos tengellyel őket valamire, ráhúzzuk a szemeket, bevágjuk a lengőkarokat és már mehet is a hátsó lengőkarok hegesztése :)))                                                               
  • Legyártottunk majd 2 tucat brekettet (25db kell)(rohadt unalmas volt...). 40*40*3 zártszevénynek vágtuk le a tetejét és daraboltuk fel. Az eredeti 50*50-t túl szélesnek tartottam. Persze, igy megszünt a lehetőség, hogy a pontatlan felhegesztéseket alátétek variálásával korrigáljuk.                                          
  • A csonkaállvány (kerékagy) csatlakozó pontjain is megy az agyalás. A felső szembe esztergáltatunk egy betétet, mint azt egy kedves kolléga javasolta, és abba Tranzit kormányösszekötő gömbcsukló kerül. Az alsó szemmel teljes a tanácstalanság. A Tranzité nem jó, a legtöbb Ford alsó gömbcsuklója egyben van a lengőkarral, a többié meg nem menetes végű... :( Plíz help !!!
  • 90%-os a pedálbox és a tűzfalak. Láttam olyat, hogy feldobták az eredeti sierra boxot, de szerintem az horror (ez meg lehet, hogy nem fog rendesen működni) Azért az önfeszítős kuplung hiányozni fog. Már csak a bovdenek rögzítését kell megoldani.
  • Felraktuk a hűtőt. Egy zsiga hűtőre esett a választás. DE: kicsinek tünik az eredeti Sierrához képest, bár sokkal nagyobb nem is férne be. Az is igaz, hogy sokkal nagyobb lyukon keresztül fogja kapni a levegőt. Valamint, úgy tünik rézből van. Réz hütő és alu hengerfej lehet, hogy nem a legjobb párosítás...                              
  • Sikerült bukócsövet hajlítatnom. Mivel a mesterek csőszerelők, nem egy OCC-s darab és a bénázásom miatt a közepébe bele kell toldani... Aztán, ha már ott voltam a popó felső ívét is megcsináltatam. Igy a patentívek többségét ki lehet kukázni... Amúgy a bukócső lesz az utolsó vas, ami felkerül a vázra, miután minden alsó hegesztés pl fenéklemez kész. Aprópó fenéklemez: mivel egy csomó mindenhez kellett 3-as lemez vettünk egy táblát <10000Ft :(((. Aztán rájöttünk, hogy kiadja a fenéklemezt is. Így  a 2m2-es tábla 95%-a bekerül a vázba a 20kg-jával együtt... pedig már most olyan nehéz, hogy alíg bírjuk el ketten.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 komment

Címkék: váz futómű

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr39101262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FFU · http://www.kitcar.hu 2007.06.20. 08:00:48

Hajrá!
Készen lesztek aug.25-re, a tervezett találkozóra?

A hütöhöz - nem kell aggódni. Van a "ducted nose" és a "non ducted nose" megoldás a Seveneknél. A "non ducted" megoldásnál a levegő szabadon, nem irányitott módon áramlik be az orr-kupon keresztül a hütöre, meg mellé is. A "ducten nose"-nál a levegő a szabad áramlás helyett irányitva van, az orrkup beömlö nyilása küröl van véve pl. lemezekkel, hogy direkt a hütöre menjen minden levegö és a "rávezetés miatt" csak nagyon kevés megy a hütö mellé.
Üdv!

FFU · http://www.kitcar.hu 2007.06.22. 08:47:36

Bocs', hogy még egyszer hozzászólok...
Javaslom, hogy fontolátok meg, érdemes e minden lemezt heggeszteni a vázhoz. Ez különösen a kardánalagutat oldalról burkoló lemezekre vonatkozik. A szerelhetőség miatt legalább itt érdemes lenne megfontolni az oldható kötések használatát. (Nem tudom mi a magyar neve, az angolok rivnut-nak nevezik azt a valamit, amit a popcsegecshez hasonlóan kell behuzni, de a "valami" belseje menetes, igy voltaképpen egy csavaranya keletkezik. (Abban a boltban, ahol én szoktam csavarokat venni, molli-anyának nevezik- vagy igy hangzik.)

Velem sajnos más lemezek esetében is megesett, hogy nagy lendülettel felszegecseltem a lemezt, örültem is, milyen ügyes vagyok, aztán le kellett furni késöbb, mert nem tudtam volna szerelni.
Üdv!
süti beállítások módosítása