A nagy csönd oka, hogy új otthon csinálás közben vagyok. Nincs még kész a fűtés, nincs még glettelve a fal és nincs csempe a fűrdő nagy részén és a konyhában. és jövő hétfőn költözés. óóóóóó. Fel van adva a lecke rendesen. na mindegy mellékes...
Hazafelé Martonvásár M7-es Pest felé oldalon a lehajtás utáni kereszteződésben nagyon durván égett egy autó. A sötétben még félelmetesebb volt. kb 2 perce éghetett az utástér fullra égett esély sem volt segíteni. Semmi baleset, csak ott állt az úton és lángolt. Mivel nem volt csatt, remélem időben észrevették a tűzet a bennt ülők. Az elmúlt 2 hétben ez a 3-ik tűzeset a new home környékén (az első a házleégés 200m-re tőlünk történt) nagyon rossz ómen. brrrrr . CSak azért írtam ezt le mert a tank beépítése: beöntőnyilás, AC pumpa amiben villany van, lélegzőszelep, mind csupa olyan dolog, amihez nem értünk. Paráztam is tőle, most meg tessék mint egy JEL: ég elöttem egy gyári autó a segge felől. ajjjajjj
No, de azért némi haladás is történt, iszonyú késéssel, de megjöttek az első lengi rugói, így végre mnden alkatrész megvan hozzá.
Összeállítva, valahogy így fog kinézni:
Rugó paraméterek közelítik a Könyvben előírtakat (200-220font/inch) . Az összenyomható hossz 80mm, ehhez 330kg kell, vagyis kb 40kg/cm, ami 240font/inch, ha jól számolok (1 font 0,5kg, 1inch 25mm). A nehezebb motorhoz pont jó lesz. Amúgy ezekkel a paraméterekkel ennél erősebb rugót nem is tudtak volna gyártani.
Árak: telók 12k (barátilag), esztergályozás 3k (fusizó mester keze alól)(amúgy saccra 20), rugók 7k (szerintem elnézték, mert majdnem a dupláját mondták a telefonban) szumma: 11000Ft/darab. Hihetetlen, általában a kinai tömegtermelés miatt a házilag összállított dolgok jóval drágábban jönnek ki, pl tolatóradar kocsiba. Korábban nézelődtem motor telók között a neten: a szemre szóbajöhet cuccok 20k környékén kezdődtek. Mi pedig egy klassz állítható előfeszítésű játékra tettünk szert. (Nem mintha észre tudnám venni a különbséget, a hatalmas tapasztalatommal... vagy csak azt, hogy: ja huzzuk a kartert a földön... :) csinált már valaki kereket a karter alá???)
Más örvendetes dolog is történt: egy blogolvasóm, Péter irt, hogy van akkora állat mint én és Ő bizony építene. Sirály ! csak a diesel motorrol kéne lebeszélnem...
A többi erre járónak, akik a blog napi PI-jét 200 közelébe tornázzák: (PI sejtésem szerint azt jelenti, hogy mennyit nézegették az oldalt) szerezzetek garázst, egy osztrák forgalmis hátsókerekes autót, 40m zártszelvényt, egy hegesztőt, azt HAJRÁÁÁÁÁÁÁÁáááááá.
Csak el kell kezdeni, mikor már ott figyel 100kg autószerű vas, úgy sem fogod feladni