Elkészültünk a burkolatok jelentős (a könnyebbik) részével. A belsőt 1mm-s aluból csináltuk, nem passzintottuk be, mert csak összecsesznénk. Most biztonságban pihennek a polcon és várják, hogy a festés után bekerülhessenk a helyükre. Ami a tanulság: karos lemezvágó olló nélkül kár belekezdeni, flexxel, kézi ollóval, dekopírral csak valami cakkozott förmedvényt lehet gyártani. A külső burkolat 0,8mm-s vas. Elég jól türi a felrakom-rányomorgatom-tanakodok-leveszem ciklusokat, de elég könnyű vele dolgozni is, a gumikalapács noszogatására jól reagál. Amúgy túlbonyolítottam a dolgot, mert a lengőkarok körüli részt is letakartuk. Ezért aztán egy csomó méricskélés után sikerült lemezszakítóval szép kör alakú lyukakat csinálni, de mivel inkább hosszúkás likak kellettek sikerült elrondítani. A lemezek hajlítása hajlítógéppel történt, bár bosszús voltam, mert én két fa között kisebb rádiusszal hajlítok mint a gép... a vázon kívül eső kormány is bonyolította a dolgot, de most már minden oké, befér minden a burkolat alá.
A másik fontos történés, hogy megvan az orrkúp és a hátsó sárvédő ! a kúpot elég egyszerű volt feltenni, sőt lehajthatóra csináltuk.
De mivel alacsonyabb vázhoz találták ki, ezért az alsó keresztrúdja a váznak kilátszik szemből, igaz csak a kutyák látószögéből feltünő. A rohadék motor persze túl magas, légbeömlő imitáció lesz szükséges a mocitetőre és a szívócsövet is számüzni kell.
Sőt, lehet hogy a kissé magasra sikerült műszerpúp is jó lesz. Ja, és a vázon is módosítani kellett, az orrot alkotó vasak legszélesebb pontja a felső lengőkar első brekettje. De a hátsó sárvédőket nagyon sokat kell majd gyúrni, mire felkerülhetnek. 14NZ szerint érdemesebb lehet a vázat alakítani és nem a müá-t. Sokat fogunk vele bajlódni, mire felkerül. De akkor már csak a hátoldal van és kész...
Szóval aki most kezdi az építést, annak érdemes elöbb megvenni ezeket az elemeket és akkor elsőre jó váz készülhet. Ugye látszik, hogy van felső pereme, ezzel elvileg eltakarható lenne a váz felső része, de akkor nagyon kint lenne a kerék. A hátsó él szépen bekunkorodik, ezzel megoldható lenne, hogy a hátsó burkolat egy sík lemez legyen. Ehhez sok helyen módosítani kell a vázon.
Aztán: a második képen jól látszik, hogy mennyire lennt van az autó orra. Hát igen, a rufémnél gyártatott rugó sajnos nem az igazi, pedig legalabb olyan vastag, mint egy kisebb autó rugója. Hóhó ! A hátsó telókat ajándékba megkaptam a locost.hu-t folytató cartárstól. thx így szépen ringatózik az autó mind a 4 kerekén.
Kitartást minden blogolvasónak, a haladásunk ennél sokkal gyorsabb nemigen lesz, a lelkesedés is el-el múlik néha. De tény, hogy a közszolgálati blogolás is munkára sarkall.