Felerőltettük a vázra a tavaly nyáron (pff...) vásárolt műanyag elemeket. Elsősorban a szemmértéket vette igénybe a folyamat, aminek a menete az volt, hogy kicsit vágunk belőle, aztán jól megnézzük, hogy mit csináljunk a maradékkal. Az általunk ismert forrásból származó hátsó sárvédő elemek egy kicsit bonyolultabbak a kelleténél, az orrkúp pedig túl alacsony. De legalább a miénk az a narancs. Az elemek minősége is, hát hm olyan...olyan. Még soha nem láttam üvegszálas elemet frissen kiszedve a sablonból, szóval lehet, hogy ez jónak számít. De legalább jól viszi a flex. Néha túl jól is...
Az orrkúp formára egész jó. Nem szeretem a túl szűk beömlő nyílású példányokat, ez pont megfelel az izlésemnek. De valami érthetetlen módon 14NZ sokkal lentebb tudta helyezni, neki csak a váz alsó vasa látszik ki. De nem baj, ahogy valaki már biztatott: lesz hely a rendszámnak, hóhóó. A motor felől így néz ki a vázon. Egy picit széles (kicsit össze van nyomva a motor felöli része), de ha előrébb hozom, akkor az aljából is nyesni kell.
És ami a merevségét illeti, hát ilyet sajna a mi autónkon nem tudnak majd csinálni a csajok.
A hátsó sárvédő elvileg egy egyszerű forma, egy jókora iv, a külső oldalán lekunkorodva. Ezzel szemben a miénken jó pár felesleges sallang volt található. Nagyából ez a végeredmény:
Mikor ki volt tolva a garázsból és jöttem vissza kocsival egy pillanatra messziről egészen autó formája volt. De csak egy pillanatra... A végleges felni 1 collal nagyobb lesz, így elvileg jobban ki fogja tölteni a kerékjáratot. Sokáig nézegetve rájöttem mi nem tetszik: a kerékjárat íve nem követi a kerék ívét, vagyis ha sárvédő és a kerék legmagasabb pontja egyvonalban, hátul több helye van a keréknek. Ez a megoldás lenne az igazi:
Egy pozitív tulajdonsága azért akar a sárvédőnek: remekül eltakarja a váz azon részét, amelyre a legtöbbet fogunk támaszkodni bekászálódás közben:
Messziről nagyából ez a végeredmény: