Pénteken és szombaton 5-5 órát volt alkalmunk dolgozni, nem haladtunk sokat, de most a pontosság a lényeg. Minden amit itt eldöntünk az egy csomó mindenre kihatással lesz, és a késöbbiekben nem igazán lehet rajta változatni.
Egy kedves kollégánktól kapunk egy motoremelőt!!! e nélkül esélytelen az egész. Vsz Fekete Laci is elküld a picsába, ha 10-edszer kéred meg, hogy elmelje már be a motort, mert le akasz valamit mérni... :)
Mivel nem volt nálam fényképező ma leugrottam ebéd elött dokumentálni.
Így néz ki messziről a jelenlegi állapot:
Problémákamelyeket már korábban emlegettem:
Magas a motor a műszerfal felől:
A rohadék szívőcső is magas... mi a francnak emelkedik??? 30cm-re kiáll a vázból, úgy hogy a karter 5cm van lejjebb.
A lábtér 24 centi. Mérd meg a cipőd és csodálkozz... A könyv locostjának 18 cm. Igaz ez az érték a falnál mérhető, a pedálok 7-8cm-re kiállnak, igy szélesebb a hely.
A lábteret lehetne szélesíteni, mert ebbe a hosszú vázba (a motortér 68 helyett 73cm) előrébb kerülhet a motor igy a váltóharang is.Ime:
A szelepfedél elöl szintén kissé magas, 20cm de ezt lehetne orvosolni egy légbeömlő púppal:
A lehetséges megoldások?
- nagy bumfordi otromba motorház
- a szivőcső helyett építeni egyet, ami oldalra áll ki, elvileg ugyanúgy mintha kipufogót építenél, még csövet sem kell hajlítani. A műszerek elhelyezése lesz ebben a legbonyibb. Bár szerintem a szivócső emelkedésének lehet valami áramlástechnikai oka.
- Karburátor. Megszabadulsz a motorelektronikától, cserébe lesz egy jó kis mech szekezeted, 15 féle állítási lehetőséggel (fúvóka, szelep, dűzni, rúgó, izé, bigyó)
A locosbuilders.co.uk fórumon szidják a DOHC-ot, de van egy-két csóka aki ilyennel épít, lehet, hogy írok nekik. Találtam egy leírást, hogy lehet húzni ezt a motort: direktszűrő, nagyobb üza nyomás, kipufogó leömlő csere 4-1-re,nagyobb injektor ,chiptuning,vezérműtengely csere,hengerfej járatok faragása. Ebből az első hármat könnyű megvalósítani. 150LE-re írja a végét.
Na mindegy, most rögzítjük a motort kb 10 cm-es hasmagassággal, azt' a többit majd meglátjuk.