Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Küzdelem a centikkel

2007.05.06. 15:18 macracanta

Pénteken és szombaton 5-5 órát volt alkalmunk dolgozni, nem haladtunk sokat, de most a pontosság a lényeg. Minden amit itt eldöntünk az egy csomó mindenre kihatással lesz, és a késöbbiekben nem igazán lehet rajta változatni.

Egy kedves kollégánktól kapunk egy motoremelőt!!! e nélkül esélytelen az egész. Vsz Fekete Laci is elküld a picsába, ha 10-edszer kéred meg, hogy elmelje már be a motort, mert le akasz valamit mérni... :)

Mivel nem volt nálam fényképező ma leugrottam ebéd elött dokumentálni.

Így néz ki messziről a jelenlegi állapot:

  

Problémákamelyeket már korábban emlegettem:

Magas a motor a műszerfal felől:

 

 

A rohadék szívőcső is magas... mi a francnak emelkedik??? 30cm-re kiáll a vázból, úgy hogy a karter 5cm van lejjebb.

 

A lábtér 24 centi. Mérd meg a cipőd és csodálkozz... A könyv locostjának 18 cm. Igaz ez az érték a falnál mérhető, a pedálok 7-8cm-re kiállnak, igy szélesebb a hely.

A lábteret lehetne szélesíteni, mert ebbe a hosszú vázba (a motortér 68 helyett 73cm) előrébb kerülhet a motor igy a váltóharang is.Ime:

 

 

 

 

 

 

 

     

 

A szelepfedél elöl szintén kissé magas, 20cm de ezt lehetne orvosolni egy légbeömlő púppal:

A lehetséges megoldások?

  • nagy bumfordi otromba motorház
  • a szivőcső helyett építeni egyet, ami oldalra áll ki, elvileg ugyanúgy mintha kipufogót építenél, még csövet sem kell hajlítani. A műszerek elhelyezése lesz ebben a legbonyibb. Bár szerintem a szivócső emelkedésének lehet valami áramlástechnikai oka.
  • Karburátor. Megszabadulsz a motorelektronikától, cserébe lesz egy jó kis mech szekezeted, 15 féle állítási lehetőséggel (fúvóka, szelep, dűzni, rúgó, izé, bigyó)

A locosbuilders.co.uk fórumon szidják a DOHC-ot, de van egy-két csóka aki ilyennel épít, lehet, hogy írok nekik. Találtam egy leírást, hogy lehet húzni ezt a motort: direktszűrő, nagyobb üza nyomás, kipufogó leömlő csere 4-1-re,nagyobb injektor ,chiptuning,vezérműtengely csere,hengerfej járatok faragása. Ebből az első hármat könnyű megvalósítani. 150LE-re írja a végét.

Na mindegy, most rögzítjük a motort kb 10 cm-es hasmagassággal, azt' a többit majd meglátjuk.

1 komment

Címkék: motor váz

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr9271625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szati 2007.05.08. 11:00:09

Helló! Kérdéseim lennének.

A motort most -10cm-en rögzítitek a vázhoz képest? Mennyi lesz így várhatóan a szabad magasság? Kartert nem lehet lemezből hajtogatni? Súlypont szempontjából talán jobb, ha minnél hátrább van a motor, de úgy látom csak pár centivel kéne előrébbküldeni, mert a kupplungház után jóval kisebb az átmérő. Előrébb rakjátok?

A váz az mezei zártszelvény A38-ból? Hány kiló lesz a váz, és saccra mennyi lesz a kész autó?
süti beállítások módosítása