Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Kitcarfan Sierrások ide !!!

2007.05.07. 20:21 macracanta

Az Öcsém által sierraconreren feltett kérdésre több hasznos és biztató válasz érkezett. Őket szeretném idecsábítani, hogy 1-2 kérdésünkre kommentben válaszoljanak, így a többi locostos is nagyobb vsz-el elolvassa.

Először is, fingunk sem volt milyen ford motorok vannak, sosem láttunk élőben korábban. A corner tech' lapját tekintettem irányadónak. Ott az áll, hogy a 2 literesek között a DOHC a legerősebb, és legpörgösebb (100 rpm-mel több mint az OHC és +10 LE). Na, mondom akkor ez kell nekünk. 2L OHC motorú donor több lett volna... egy angol lap szerint 150LE-ig lehet tuningolni, hurrá az nekünk több mint elég. Láttunk egy 1,8 sierrát is OHC-os lehetett, (lekerekített keskeny szelepfedél, magasan kiálló olajbeöntő), de nem tetszett. A DOHC sokkal masszívabb benyomást keltett.

Meg aztán, nem életünk legtökéletesebb autóját akarjuk elsőre megcsinálni. De igénytelen umbulda szóba sem jöhet, azt szeretném, ha valaki meglátja elismerően füttyentsen. Csapatóautónk lehetett volna 100k-ból és 100-ad annyi munkával egy zsigából. Az sem tré, szórakoztató lehet ( és meg forgalmid is lehet rá... ), de mégsem olyan amire azt mondja az ember, hogy ez már döfi, ezek a srácok tudnak valamit. Régebben több helyen látható volt egy Mercire (4 ferdén álló kerek lámpa elöl) hasonlító Lada (lehet, hogy fake volt). A legtöbben, még autós újságokban is lesajnálták, pedig nagyon jó munka volt.

Azért is tetszik a Lotus S7 fomája, mert élesen elüt az itthoni tunigirányzatól (ledes lámpák, ültetés, durva lökös elöl-hátul, morcos szemöldök, csiriviri fényezés, DVD, full bőr belső). Na jó, a testfestett csajok a motorháztetőn bejönnek... Nem azzal akarok kitünni, hogy műhelyben beszereltetek méregdrága cuccokat, hanem a munkánk minőségével.

Szóval az érdemi kérdések kedves Sierrások (ja, bocs, hogy kannibalizáltuk a dédelgetett autóitók egyik tesóját):

  • A DOHC-os blokkra lehet-e passzintani karbit? Ha igen mennyire áll ki oldalra (24 cm helyünk van az első hengernél)
  • Ma alaposan megnéztem a szívócső öntvényét, abban található a termosztát háza. Karbis gépnél mi a helyzet ??
  • DAVIDMOLNAR, nagyon hálásak lennénk, ha segítenél műanyagozni legalább tanácsokkal, a sárvédők, az orr és talán a motorház készül műanyagból. Hogy mikor kerül rá sor? ööööö...talán jövő ilyenkor...
  • Erre a blokkra rámegy a 16 szelepes hengerfej?
  • Melyik ford első kerékagy végződik felül szemben és nem a lengéscsillapító csőve csatlakozik oda? A könyv valami MKI-et emleget, de mi az magyarul?
  • Találkozott már valaki speeres difivel? Zsigára 50-60e körül van, gondolom ehhez sem olcsóbb
  • A teljes lámpagarnitura eladó, fenn van a Vaterán.

 Üdvözlet és köszi a biztatásokat

 

3 komment

Címkék: dohc karbi

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr2072368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Z0tya · http://cosworth.hu 2007.05.10. 13:06:50

Hello!

Szerintem olyan Sierra csonkaállvány ami felül szemes nincs, mivel ez McPherson rendszerű első felfüggesztéssel készült. Lehet esztergáltatni egy toldatot olyan átmérővel ami felül belemegy, ahhoz kell a szemet hegeszteni. (angol képeken így láttam)
A 16 szelepes hf. tudtommal rámegy, ez az rs2000 escort motorja (keresztben), ill valószínűleg Scorpióban találtok ilyet ami hossz-beépített. Sperr-diffi van, ez hátul tárcsafékes ház, ebből is talán érdemesebb Scorpiót használni, komplett híd filléres cucc. Viszont ez visco-s sperr nem lemezes.

Üdv, Z0tya

DavidMolnar · http://www.fordmajalis.hu 2007.05.10. 15:47:12

Műanyagban szívesen segítek, de még sokat kell fejlődnöm.
Zotyának teljesen igaza van mehet rá 16 szelep hf.
Szerintem viszont először kipufogóval és fokolással kéne hangolni a motort.
Karbis szívósor állítólag van, csak Q ritka. Bontóspetyát keressétek+
Amúgy meg kitartás!

macracanta 2007.05.10. 20:09:23

Köszi a válaszokat, a csonkaállványba közdarab tényleg jó ötlet, mert akkor az alsó lengőkar és a kormánymű szemei stimmelnek :) juhéé. A bontás óta küzdöttem ezen...
A tárcsafékes házat nem értem, a ház mellett a féltengelyen lenne a tárcsa???
Asszem maradunk a dobféknél először.Azt viszont jó lenne tudni a késöbbi átalakításhoz, hogy a tárcsafék felfogatása, megegyezik-e dobfékkel?
üdv
süti beállítások módosítása