Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Hátsó futómű #4 (kész)(?)

2007.08.08. 21:16 macracanta

HOHOHOOOOOOOO !! Immár elégedetten postolhatom, hogy kész (?) van a hátsó dedion futómű. Végül is egy síknak feltételezett gerendára felállítva passzintottuk össze elöbb a sonkákat a dedion rúddal, majd a V-ket is benyomorítottunk a helyükre. Végül is így egyszerübb volt összerakni, mint összeszerelve bénázni a kerekekkel. Mikor nekikezdtünk, rájöttünk, hogy rosszul értelmeztük a rajzot, szóval amit a méretekről írtam legutóbb az nem igaz. A mi rúdunk (ami túl szélesnek bizonyult) akkora, mint a rajzon: 1365mm ( a kiterített hossz volt 1380). Ezen jól fennakadtunk. hogy a viharba lehet ez, hiszen ezzel a hosszal kicsúszik a féltengely a difiből. Aztán tojtunk rá és levágtunk mindkét oldalon 8-8 mm, ahogy eredetileg terveztük. Így a legjobban kitérített féltengely állásban is  2-3mmt össze kell nyomni a féltengelyt. Szeintem ez pont egészséges előfeszítés. Ha nem, gondolom nagyon kopni fog a gömbcsukló. De évi kb 20km futás mellett nem lesz számottevő. A keresztlengőkart is összepöttöyztük, most már csak a mestere várunk, aki összevarrja nekünk az egészet.

A förmedvény, ami kb 30 óránkba került, most már egy darabban:

 Visszolvastam a postjaimat, július 12-én azzal hencegtem, hogy 1 hét és összeáll a hátulja. Lett belőle majdnem 4 hét...

2 komment

Címkék: futómű

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr8135530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szatyi 2007.08.09. 15:23:53

Tejóisten, mennyi post! Mennyi futőmű!
Viszont fotózzatok többet, mert a DeDiont még mindíg nem vágom. Úgy van-e az, hogy a difi csak áll egyhelyben a vázhoz rögzítve, a két oldalon a kerekek meg a hosszlengőkarokon járkálnak fel meg le? Aztán ha jól értem a féltengelyek csúszkálnak ki meg be attól függően, hogy hol a kerék. Akkor az egész csak annyiban más, mint a merevtengely, hogy a diffi nem megy velük? Ott van még a zavar nálam, hogy nem értem mit csinál a keresztlengő, ha a DeDion rúddal fixen össze van hegesztve a két oldali futómű. Az úgy szerintem túlhatározott. Egy mórickarajzon úgy láttam, hogy a DeDion összekötő két csőből áll, amik egymásban csúszkálnak. Itt meg nem?

macracanta 2007.08.13. 21:09:20

Bocs, hogy csak most válaszolok, kihagyott a net a viharok miatt.
A dedion előnye, hogy a difi tömege nem adódik hozzá a rugózatlan tömeghez. Amit irtál róla az eleje helytálló. A féltengely nem csúszkálhat, a vége fixen van a difiben ill a kerékcsapágyon. A gömbcsuklóknál lehet összenyomni az egészet tengelyirányban. Igy kiegyenlíti a rövidülést, ha a vizszintestől fel-le mozog. A keresztlengő azért kell, mert keresztirányba engedik mozogni a hosszkarok szilentjei, elég sokat.
A teleszkópos izéről semmit nem tudok, most láttam először.
Üdv
süti beállítások módosítása