Már két hete nem postoltam, rengeteg szarság hátráltatta a munkánkat. Mikor pedig munkára került sor akkor meg alkotási vágy hiányom támadt, volt olyan, hogy lementem elmerengtem, hogy mi mindent kéne csinálni, aztán jól hazamentem. Az inverteres hegesztőt is visszakérték a munkahelyemen, így aztán kinlódhatunk megint azzal a gyökér trafóssal. Szóval szenvedek, mint az állat. Nem lehet sokáig folyamatosan fenntartani az izzást, na. Ha most nem húzunk bele, veszélybe kerül az eredetileg kitüzött cél, hogy aug végére a nyaralás elött guruló vázunk legyen.
Most a héten erősen bekezdtünk, dolgoztunk vagy 8 órát összesen, de szánalmas amit haladtunk. Ezt is csak azért írom, hogy ne essetek kétségbe, hogy esetleg abbahagytuk.
Itt tartunk most, sikerült összerakni teljesen a futóművet, már csak a dedion rúd van hátra. Nagyon macerás lesz, mert be kell lőni jó irányba mindkét kereket, pontosan le kell vágni, hogy illeszkedjen a sonkákhoz és ki kell a V-kből 1-2 centit flexelni, hogy ahhoz is passzoljon. Ha ez sikerül a panhard rúd (keresztlengőkar) már sétagalopp lesz.
Hahaha !!!
Ma szabit vettem ki, hogy haladjunk, mert délután start Kapolcsra. A fenti kép már múlt idő ismét darabokban van az egész. Minden remekül indult, felraktuk nagy pontosan a dedion rúdat. Aztán örültünk, Aztán gondolkozni kezdünk a panhard rúdon. Ehhez felemeltük a vázat annyira, hogy a kerék majdnem a levegőben lógjon. (Ez ugye a lengéscsillapító beépítési állapot). Aztán véletlenül észrevettem, hogy a féltengely kicsúszot a difiből. Mia picsa?
Hát ez az... Mi úgy állítottuk be a féltengelyt, hogy a feltételezett hasmagasságban kb egyenes. Tehát a fel-le mozgáskor rövidülni fog. Méréseink szerint 8-10mm-t. Ezért kicsúszott a difiből. Furcsa is volt korábban, hogy a féltengelyt hosszirányban össze lehet nyomni.Szóval most már tudjuk, hogy a dediont a legjobban kitérített féltengely állásban kell összerakni, akkor is egy picit összenyomtt állapotban. A dedion tervrajz amiből dolgozunk azt írja, hogy a cucc a "book" locosthoz passzol. HÁt nem. Illetve csak annak, akinek bejön, hogy a váz és a kerék között 13 centi szakadék tátong. Úgy tünik (most már,ugye), hogy az egész az eredeti sierra futóműalkatrészek köré van építve. Az meg jóval szélesebb, mint a "book" futómű.A rajzon 1365 a dedion cső hossza, nekünk 1380-ra sikerült összerakni. no, pont megvan a plussz 8 mm oldalanként.
Ismét beleszaladtunk egy jókora pofonba, amit körültekintéssel elkerülhettünk volna, de hát ilyen srácok vagyunk.. no sebaj, a következő autónál már tudni fogjuk... és most már ti is kevdes jövedő locostolók.