ÖÖÖÖ, már vagy 3 hete nem postoltam, de ez nem azt jelenti, hogy nem csináltunk semmit. De amit csináltunk azt is a szokásosnál is lassabban... Kedvesemmel új telephely után rohangálunk, ahol lesz hely építeni, donort bontani :D, autót tesztelni, gyermeknek kézifékes fordulókat mutatni és csak úgy mellékesen lakni.
Őrvendetes, hogy elmúlt a kánikula és ismét lehet zárt ruházatban flexxelni, rövidnadrágban félmeztelenül kissé fájdalmas :). Mikor tegnap számadást végeztem az elvégzett/szükséges munkák terén, meglepődve tapasztaltam, hogy már nincs is olyan hervasztóan sok (sokk) hátra. Például a hátsó traktus teljesen kész, feldobtuk a bukócsövet. Sajnos a két felső hajlított ív nem tökéletesen egyforma, de a merevítők eléggé megtörik a képet, szóval nem túl feltűnő.
Marha magasnak tűnik, de mivel mindketten 190cm körül vagyunk muszály volt ekkora, különben semmit nem ér az egész. Az én fejem teteje így is kb a cső felénél van. Szóval ha rendeltetésszerűen használjuk a bukócsővet, akkor Winnetou az öve mellé tűzheti a skalpomat... :o. Az arányok úgy néznek ki, hogy a váz legmagasabb pontja 65 magasan van, erre jön rá a bukó 53 cm-vel. Talán a 28-30cm magas műszerfal kitüremkedés kissé átalakítja az összhatást.
Továbbá elkészült a komplett kormányzás. Rögzítettük a kormányművet, pont fordítva (az orra felé emelkedően) kellett bepasszintani. Az alső kardáncsukló az műhöz tartozó, a felső a donoré. Így minden remekül illik egymáshoz, csak egy közdarab kellett a két rendszer közé.
Sajnos a hajtás a vázon kívülre esik, de még így is jobb, mintha pont az FU elemet célozta volna meg... A BMW csukló és a közdarab között van egy gumi, eredetileg gondolom rezgéselnyelésre. Próbáltuk bennthagyni, de így a karadán merev középső részének ad egy szép hasat, szóval kuka... Az is gáz, hogy faltól falig 5 egész tekerés, ami egy fürge autócskánál ökör sok... ez van.
Mint ahogy a képeken is látható megtaláltuk a főfékmunkahenger végleges helyét, sőt rájöttünk, hogyan csatlakoztatjuk a pedálhoz, szóval hurrá. Rásegítés nem lesz, nagy kérdés, hogy milyen lesz a fékhatás. Elvileg a fele akkora súly miatt, eredeti fékerővel hamar állóra fékeznénk a kerekeket (???).
Benyomorgattam pár merevítőt is előre, ami jól mutat, de szerelésnél rémesen útban lesz. Nem baj majd hívunk egy fogorvost rakja össze...
A legfőbb elénk tornyosuló problémánk jelenleg a lengéscsillapítók. Jó lenne legalább a hosszát lefixálni. Ha van valakinek más ötlete a korábban felvázolt megoldásokon kívül, locost formában persze, annak nagyon tudnék örűlni.