Még soha nem fordult velem elő, hogy elszorult volna a torkom egy (ép) autó láttán. De most bizony ez történt, mikor a ponyva alól kidudorodott a jellegzetes orrkúp. Mit mikor egy 5 éves megkapja az első biciklit.
Lakóhelyemtől nem messze lakik egy seven, bizony. Echte ungarische rendszámmal, bizony... 1988-as westfield (nem kit) német tulajdonostól fél év orbitális szopatás után és másfél milzen ráfordítással magyar felségjelzéssel rója az utakat. Mielött mindenki rohanna Németországba levizsgáztatni és hazahozatni az otthon hegesztett valamit elmondom, hogy az autó 20 éves ezért a regadója elég komoly avuláson esett át, ami egy zsír új gépről nem mondható el, ugye. Szóval az úr által kitaposott nyom locost/kitcar ügyben nem teljesen használható, de az érdekes, hogy karburátoros, euro-10-es motoros autó forgalomba helyezhető. De csóválták a tekintetes haljakentek a fejüket erősen pl. az eredetiség vizsgánál, na ennek hol az eredetije???
Ja, hogy milyen az autó. öööööööööööööö húúúúú. Beindítottuk, huúúúúúúúúúúúúúúúú úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú
Hát létraváz az nincs, az alvázat 80*40-es zártszelvény adja, emiatt a hasmagasság még a miénknél is kisebb. A futómű minden eleme ( a lengőkarok is) valódi autóból valók, nyoma sincs colos csőből hegesztett palcikás csápoknak. A rugó is valami autóé lehetett, elég kemény a rugózás, annyi biztos. Hátul merevtengely. A DOHC-hoz képest igen apró ez az 1.6 motor weber karbival, a tulaj 160LE-t mondott. Már kapisgálom az angolok miért ezt a tipust komálják. (egy babakocsiba is befér...) és van fűtés, ablaktörlő, spriccni, amit én első körben nem is tervezek.
Ami a legfontosabb, hogy szép. Hajlott kor ellenére szinte tökéletes állapotban van, 11k mérföldet tekertek bele idáig (ha lenullázták a donor óráját). Eredeti a fényezés, fényesek az alkatrészek, látszik, hogy foglakoztak vele. Ha sikerülne ilyen minőséget produkálnunk a végére, nagyon elégedett lennék.
Használni viszont nem tudnám. Valahogy még bepréselődtem nagy bőrnyikorgás közepette, a lábam elég jól elfért, de a kormány már útban volt a térdemnek és a pedálokat sem tudtam mozgatni. És a szélvédő felett sasolok előre. Érdekes póz ott ücsörögni. Az utastérnél az autó szélessége ugyanis 100cm. A nálunk 116. Este még visszmentük a garázsba álmodozni, hát a miénk kényelmes karosszék ehhez képest.
Egy autós újságíró biztos találna rajta mit fikázni, de nem ilyenek vagyunk. Ez egy Seven, nekünk ilyet látni gyönyörűség. Vannak hibái, de kit érdekel, miután meghallottad a hangját???
Nagyon nagy lendületet adott ez a látogatás, még tegnap elterveztük, hogy mit csinálunk ma, erre jön 2 belga faszi tárgylni, 4-ig bent fogok keccsölni, aztán vár a baba...brümm brümm