Unjuk a pimpelést - autót építünk !

Lotus Super 7-re hasonlító autónak látszó tárgyat szeretnénk létrehozni egy bontószökevény fordból, lemezből és zártszelvényből. Eközben igyekszünk minnél jobban szórakozni, tapasztalni és hasonló elvetemültekkel haverkodni.

Mottó

"Mindenki legyen átkozott, aki az itthon épített autók forgalomba helyezésével packázik" Karotta

Címkék

autó (1) autóépítés (2) bontás (3) cad (2) dohc (2) donor (3) futómű (14) helix (3) karbi (2) kardán (1) lotus (1) motor (3) pimp (1) replika (1) s7 (2) skype (1) super seven (4) számítástechnika (1) tech (1) váz (11)

Térdre imához !

2008.05.30. 07:48 macracanta

Még soha nem fordult velem elő, hogy elszorult volna a torkom egy (ép) autó láttán. De most bizony ez történt, mikor a ponyva alól kidudorodott a jellegzetes orrkúp. Mit mikor egy 5 éves megkapja az első biciklit.

Lakóhelyemtől nem messze lakik egy seven, bizony. Echte ungarische rendszámmal, bizony... 1988-as westfield (nem kit) német tulajdonostól fél év orbitális szopatás után és másfél milzen ráfordítással magyar felségjelzéssel rója az utakat. Mielött mindenki rohanna Németországba levizsgáztatni és hazahozatni az otthon hegesztett valamit elmondom, hogy az autó 20 éves ezért a regadója elég komoly avuláson esett át, ami egy zsír új gépről nem mondható el, ugye. Szóval az úr által kitaposott nyom locost/kitcar ügyben nem teljesen használható, de az érdekes, hogy karburátoros, euro-10-es motoros autó forgalomba helyezhető. De csóválták a tekintetes haljakentek a fejüket erősen pl. az eredetiség vizsgánál, na ennek hol az eredetije???

Ja, hogy milyen az autó. öööööööööööööö húúúúú. Beindítottuk, huúúúúúúúúúúúúúúúú úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú

Hát létraváz az nincs, az alvázat 80*40-es zártszelvény adja, emiatt a hasmagasság még a miénknél is kisebb. A futómű minden eleme ( a lengőkarok is) valódi autóból valók, nyoma sincs colos csőből hegesztett palcikás csápoknak. A rugó is valami autóé lehetett, elég kemény a rugózás, annyi biztos. Hátul merevtengely. A DOHC-hoz képest igen apró ez az 1.6 motor weber karbival, a tulaj 160LE-t mondott. Már kapisgálom az angolok miért ezt a tipust komálják. (egy babakocsiba is befér...) és van fűtés, ablaktörlő, spriccni, amit én első körben nem is tervezek.

Ami a legfontosabb, hogy  szép. Hajlott kor ellenére szinte tökéletes állapotban van, 11k mérföldet tekertek bele idáig (ha lenullázták a donor óráját). Eredeti a fényezés, fényesek az alkatrészek, látszik, hogy foglakoztak vele. Ha sikerülne ilyen minőséget produkálnunk a végére, nagyon elégedett lennék.

Használni viszont nem tudnám. Valahogy még bepréselődtem nagy bőrnyikorgás közepette, a lábam elég jól elfért, de a kormány már útban volt a térdemnek és a pedálokat sem tudtam mozgatni. És a szélvédő felett sasolok előre. Érdekes póz ott ücsörögni. Az utastérnél az autó szélessége ugyanis 100cm. A nálunk 116. Este még visszmentük a garázsba álmodozni, hát a miénk kényelmes karosszék ehhez képest. 

Egy autós újságíró biztos találna rajta mit fikázni, de nem ilyenek vagyunk. Ez egy Seven, nekünk ilyet látni gyönyörűség. Vannak hibái, de kit érdekel, miután meghallottad a hangját???

Nagyon nagy lendületet adott ez a látogatás, még tegnap elterveztük, hogy mit csinálunk ma, erre jön 2 belga faszi tárgylni, 4-ig bent fogok keccsölni, aztán vár a baba...brümm brümm

5 komment

Címkék: super seven

A bejegyzés trackback címe:

https://locost.blog.hu/api/trackback/id/tr39494526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FFU · http://www.kitcar.hu 2008.05.30. 13:31:48

Szia,

magánban megirhatnád, hol lakik az úr. (Nem a pontos cím, csak település.)
Ha esetleg még találkozol, vagy beszélsz vele, légy szíves, kérdezzed meg, hogy nem lenne-e kedve az egyesülethez csatlakozni. (Mármint a kit car egyesülethez.)

Üdv!

Balázs 2008.06.14. 13:17:17

Sziasztok!

Gratulálok az építéshez, na meg az ehhez szükséges elszántsághoz!

Már régóta foglalkoztat a Super Seven téma, de mióta kb. 2 hete Sopronban az utcán láttam egyet, elkezdtem konkrétabban foglalkozni vele, így találtam rátok.

Ha nekiállnék, mindeképpen autoalkatrészek maximális ujrahasznosítása mellett csinálnám, hogy ne kelljen évekig melózni vele. Egy kérésem volna: a fenti képeket nem tudnátok eredete felbontásban elküldeni nekem a heli-kukac-freemail.hu címre?

Voltam bontóban délelött, és találtam egy hasonló elsö felfüggesztést: a Skoda S120-as elsö felfüggesztése kompletten tokkal vonóval elég jól ujrahasznosíthatónak néz ki. Kettös lengökar, a teló és a rugó bent van a lengökarok között, fékek kormánymü komplett rajta van.

Hátra meg valami szintén komplett 2000-es motor-váltó-kardán-difi-felfüggesztés felhasználásában gondolkodok. Esetleg vann erre valami tippetek? Jó lenne egyben az egészet használni, esetleg minimális módositásokkal. Az lenne az optimális, ha az egészet meg lehetne úszni egy kaszni építésböl. Másképp én sose készülnék el vele...

Néztem még motorokat, feltünt hogy legtöbbjük elég magas sajnos. Ezt hogyan lehet megoldani? Kilógatni a motorháztetön?? Viszont találtam egy 4G63-as mitsubishi motort... tudjátok az a blokk, ami az EVO-kban volt egészen a 9-esig :)

Elöre is köszönöm és csak így tivább!
Balázs

macracanta 2008.06.18. 09:51:08

amit sopronban láttál az vsz a fórumon mkindy néven irogató soproni srácé. Vedd fel vele a kapcsolatot aztán mehetsz ámulni. A képeket nem fogom elküldeni, mert nagyon sok, esetleg ha postáznál egy pendrivét? amúgy is inkább gyere el és nézd meg a saját szemeddel, sokkal többet ér.
A westfieldes seven is autóból bontott futóművön gurul. A probléma ezzel, hogy nehéz és a vázat módosítanod kell a szükséges rögzítési pontok miatt. De masszívabbnak tűnik, mint a mi pálcikáink.

A motortól a diffiig csak a kardánon kell módosítani, a hátsó felfüggesztésnek jó a merev tengely is, de lengőkart akkor is gyártani kell. De a hátsók jóval egyszerűbbek mint az elsők.
Egy scorpió V6 peldául nagyon jól beférne a szélesebb vázba.
üdv Canti

Johnny336 2008.08.07. 15:20:54

Hogy álltok a vassal?

ommm 2009.07.24. 21:53:17

Barátom, olvasgattam már a blogod egy ideje, de hogy ennyire bántottak téged az autós újságírók?!
Nem méznyalás ez a munka sem, elhiheted és nem értem a helyenként savanyú hangvitelt irányunkban.

Mindenesetre sok sikert a továbbiakban!
süti beállítások módosítása